Školní dílna

Každý odborný předmět si zaslouží vlastní specializovanou učebnu, a ne jinak je tomu v případě předmětu Technika. K plnohodnotnému rozvoji zručnosti žáků, kreativity a technického myšlení je vhodné mít k dispozici moderně vybavenou školní dílnu. Jen za těchto podmínek lze plně využít výchovně-vzdělávacího potenciálu jednotlivých učebních aktivit. Učivo se tak může plnohodnotně přetvářet v dovednosti, znalosti, návyky a postoje žáků, kteří jsou šťastní a mají radost z vlastnoručně vytvořených výrobků.

Koncepce dílny

  • Pokud škola nemá dostatek prostor, zařizuje dílnu univerzální.
  • V případě dostatečných prostor lze vybudovat specializované učebny, např.:
    • práce se dřevem a podobnými materiály,
    • práce s kovy, plasty a podobnými materiály,
    • robotika + elektronika,
    • moderní výrobní technologie – 3D tisk, laserové obrábění, CNC frézky.
Dílna

Uspořádání školní dílny

  • Typické pro frontální výuku (stůl pro jednoho a dva žáky)
  • Hnízda
  • Centrální stůl
  • Nepravidelné
  • Podkova

Uspořádání ovlivňuje i skutečnost, zda máme k dispozici samostatný sklad nářadí a materiálu nebo i přípravnu materiálu. Měli bychom uvažovat i volném prostoru pro žákovské projekty.

Dílna

Prezentace, která je využívána při výuce didaktiky na PdF UP Olomouc.