Technické vzdělávání na ZŠ Dílna
Školní dílna
Každý odborný předmět si zaslouží vlastní specializovanou učebnu, a ne jinak je tomu v případě předmětu Technika. K plnohodnotnému rozvoji zručnosti žáků, kreativity a technického myšlení je vhodné mít k dispozici moderně vybavenou školní dílnu. Jen za těchto podmínek lze plně využít výchovně-vzdělávacího potenciálu jednotlivých učebních aktivit. Učivo se tak může plnohodnotně přetvářet v dovednosti, znalosti, návyky a postoje žáků, kteří jsou šťastní a mají radost z vlastnoručně vytvořených výrobků.
Koncepce dílny
- Pokud škola nemá dostatek prostor, zařizuje dílnu univerzální.
- V případě dostatečných prostor lze vybudovat specializované učebny, např.:
- práce se dřevem a podobnými materiály,
- práce s kovy, plasty a podobnými materiály,
- robotika + elektronika,
- moderní výrobní technologie – 3D tisk, laserové obrábění, CNC frézky.
Uspořádání školní dílny
- Typické pro frontální výuku (stůl pro jednoho a dva žáky)
- Hnízda
- Centrální stůl
- Nepravidelné
- Podkova
Uspořádání ovlivňuje i skutečnost, zda máme k dispozici samostatný sklad nářadí a materiálu nebo i přípravnu materiálu. Měli bychom uvažovat i volném prostoru pro žákovské projekty.