Technické vzdělávání na ZŠ VŠ studium
Studuj a staň se učitelem pracovního vyučování, dílen, digitálních technologií, vaření, techniky, pěstitelských prací, robotiky a chovatelství
- Bakalářské a navazující magisterské studium (3 + 2 roky).
- Prezenční i kombinované (při zaměstnání)
Studium prakticky zaměřeného bakalářského programu Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání je jedinečnou příležitostí, jak proniknout do světa kreativity, nápaditosti a aktivit založených na práci rukou ve spojení s myšlením a nejmodernějšími digitálními technologiemi.
Během studia jsou studentky a studenti postupně seznamováni s aktuálními poznatky ze světa techniky, tradičních řemesel a moderních technologií, jako je robotika, laserové technologie, tzv. internet věcí a 3D tisk. Taktéž je studium věnováno i oblastem, jako je příprava pokrmů, pěstitelství, chovatelství, finanční gramotnost, provoz a údržba domácnosti a výchova k volbě povolání a podnikavosti.
Odbornost je budována od počátku, proto nezáleží na vystudovaném oboru střední školy. Vytvořená báze osvojených znalostí a dovedností získaných díky praktickým činnostem v moderně vybavených dílnách, laboratořích a odborných učebnách otevírá studentům cestu k širokému pracovnímu uplatnění ve školství, „science“ centrech, na úřadech a firemní sféře.
V rámci studia navazujícího magisterského programu Učitelství techniky a praktických činností pro 2. stupeň ZŠ jsou převážně formou prakticky založených aktivit prohlubovány odborné znalosti a vytvářeny didaktické dovednosti tak, aby byl absolvent schopen připravit a realizovat moderní a pro žáky poutavou výuku. Studentky a studenty čeká spousta praxe, kde si naživo vyzkouší výuku, budou aplikovat osvojené poznatky a postupně se z nich stanou profesionálové! Prakticky se naučí, jak druhým lidem předávat nejnovější poznatky ze světa techniky, řemesel a moderních technologií, jako je robotika, laserové technologie, tzv. internet věcí a 3D tisk, a taktéž z oblastí jako je příprava pokrmů, pěstitelství, chovatelství, finanční gramotnost, provoz a údržba domácnosti a výchova k volbě povolání a podnikavosti.
Vytvořená báze osvojených znalostí a dovedností získaných díky rozsáhlé síti fakultních (cvičných) škol a praktickým činnostem v moderně vybavených dílnách, laboratořích a odborných učebnách otevírá studentům cestu k širokému pracovnímu uplatnění ve školství, science centrech, příp. i firemní sféře.
Absolvent bude vybaven kompetencemi potřebnými především pro vykonávání profese učitele techniky a praktických činností na základních školách (technická výchova, pracovní vyučování, technická praktika, digitální technologie, robotika, pěstitelství, chovatelství, vaření, ekonomika domácnosti, výchova k podnikání, výchova k volbě povolání atp.) a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Jde tedy o všechny předměty zahrnuté pod oblast Člověk a svět práce, dle aktuálně platného Rámcového vzdělávacího programu.
Magisterské studium je určeno pro absolventy bakalářských studijních programů Základy technických věd a informačních technologií pro vzdělávání, Technika a praktické činnosti pro vzdělávání, Technická výchova, Informační výchova, Informační a komunikační technologie, Informační technologie pro vzdělávání, Učitelství profesních předmětů a praktické přípravy. Na různých vysokých školách mohou existovat i jiné názvy programů, a proto bude vždy v souvislosti s přijetím uchazeče přihlíženo k obsahu a skladbě jednotlivých předmětů absolvovaného studia. Jednoduše řečeno, v absolvovaném bakalářském studiu musí být obsaženy předměty, které poskytují vhodnou bázi pro studium navazujícího magisterského studijního programu.
V případě volby dvojkombinace studijních programů Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň ZŠ (maior) a Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol (minor) se otevírá cesta ke studiu i absolventům bakalářských oborů zaměřených na strojírenství, elektrotechniku, stavitelství, dopravní techniku, informační a komunikační technologie atp., realizovaných na technických vysokých školách nebo přírodovědeckých fakultách. Splnění kvalifikačních předpokladů pro studium bude individuálně posouzeno na základě doložení přehledu absolvovaných předmětů. K posouzení zašlete na studijní oddělení naskenovanou kopii diplomu + diploma supplement obsahující přehled absolvovaných předmětů.
- Leták studijního programu Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání (Bc.)
- Leták studijního programu Učitelství techniky pro SŠ a praktických činností pro 2. st. ZŠ (Mgr.)
- Videoklip prezentující studijní programy zaměřené na techniku a praktické činnosti
Pro budoucí učitele speciálních základních a středních škol existuje něco extra!
Během studia jsou studentky a studenti postupně seznamováni nejen s aktuálními poznatky ze světa kreativní tvorby, řemesel, přípravy pokrmů, pěstitelství, chovatelství a techniky, ale i speciálně-pedagogických přístupů, díky čemuž vzniká jedinečná příležitost k vytvoření unikátního souboru kompetencí, které v praxi umožní rozvíjet různě zdravotně nebo sociálně znevýhodněné osoby. Bakalářské studium je vynikající příležitostí, jak dosáhnout prvního stupně vysokoškolského studia, které je nezbytným předpokladem pro získání kvalifikace učitele techniky a praktických činností s možností aprobovaně vyučovat i na speciálních školách. Je tedy podmínkou pro pokračování v magisterském studiu. Absolvent může po vystudování působit na: základních speciálních školách, středních speciálních školách, základních školách, středních školách. Studentky a studenti získají vzdělání, které jim poskytne v rámci bakalářského studia kvalitní znalostní základ a připraví je na pokračování v navazujícím magisterském studiu. Pokud nechtějí ve studiu pokračovat, mohou jít přímo do praxe, jelikož mají dostatek profesních znalostí, které jim umožňují bezproblémové uplatnění na trhu práce. Mohou kvalifikovaně pracovat jako asistent/ka pedagoga/učitele praktických činností na 2. st. základních škol (všechny vyučovací předměty zahrnuté pod oblast Člověk a svět práce) nebo asistenta/ka pedagoga/učitele technických předmětů v případě středních škol.
Absolvent je dále kvalifikován pro výkon funkcí speciálního pedagoga jako výchovného pracovníka, pedagogického asistenta či asistenta, a to v rámci následujících institucí: školy segmentu speciálního školství, II. stupeň základních škol hlavního vzdělávacího proudu, střední školy hlavního vzdělávacího proudu, služby a zařízení sociální péče, služby a zařízení zdravotní péče. Absolvent navazujícího magisterského studia je kvalifikován pro výkon funkcí učitele, výchovného pracovníka, pedagogického asistenta či asistenta na 2. stupni ZŠ, SŠ, a to jak ve školách hlavního vzdělávacího proudu, tak i ve školách a třídách samostatně zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Studium je koncipováno jako učitelské dvouoborové se zaměřením na pregraduální přípravu pedagogických pracovníků pro tu oblast speciální pedagogiky, která se zabývá nejen edukací, ale také celkovým rozvojem různě zdravotně nebo sociálně znevýhodněných osob stanoveného věku.
Leták kombinace studijních programů Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání + Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy (Bc.) a Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy + Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro základní školy (Mgr.)Podej přihlášku ke studiu!
Víte, že pokud jste úspěšně ukončili VŠ studium, můžete další (v jiném oboru) studovat opět zcela zdarma? A že učitelství lze u nás studovat i při zaměstnání (tzv. kombinované studium)?